Posts

Showing posts from May, 2012

MERAH

Image
Assalammualaikum   ◕‿♥  Hye nama saya MERAH...ibu saya nama COMOT...bapa saya entah la sapa kuikui.....


Sekarang nie la buah hati kesayangan saya...sebenarnya sejak "c eytam" mati saya dah tak berminat nak bela kucing pon tapi bila tengak si shomel nie saya teringin nak bela...walaupun MERAH tak selincah dan notindependent macam eytam tapi saya tetap teringin nak bela dia hihi...adik beradik MERAH suma dah di gigit anjing tinggal dia dengan ibu jela...Ramai gak yang suka kat MERAH nie...siap nak curi amik dari saya....'''cannnoottt laaaaaa'''.....
Rutin baru dalam hidup saya adalah menguruskan MERAH yang sangat nakal..sangat manje..nak tido je kena dekat badan kita..nak tido bawah bantal je hihi...arap dapat bela MERAH sampai besiaq....






p/s : buang tebiat!!....


Bulan Allah - Rejab

Image
Assalammualaikum   ◕‿♥
Jom kita baca keistimewaan bulan REJAB....yang saya copy di blogger yang lain...
Bulan Rejab kembali lagi. Ia merupakan bulan yang sangat dimuliakan di dalam Islam. Banyak hadis Rasulullah S.A.W. yang telah diriwayatkan oleh para sahabat Baginda mengenai kelebihan bulan Rejab, bulan ketujuh di dalam kalendar Islam. Rejab bermaksud ta'azim (kebesaran, keagungan, kemuliaan) kerana Allah S.W.T. akan melimpahkan rahmat-Nya, kemurahan-Nya dan Ruangan Bimbingan Rohani kali ini menyorot fadhilat bulan Rejab dan beberapa hadis Rasulullah S.A.W. berkenaan dengannya.

Amalan terbaik di dalam bulan Rejab ini ialah berpuasa. Maksud hadis Rasulullah S.A.W. tentang kelebihan berpuasa di dalam bulan Rejab adalah seperti berikut:

Puasa 1 hari - Seperti berpuasa 40 tahun dan mendapat keredhaan Allah serta syurga tertinggi.

Puasa 2 hari - mendapat kemuliaan besar daripada Allah dan dilipatgandakan pahalanya.

Puasa 3 hari - dijauhkan dugaan dunia ol…

Apakahhhh??!!....

Image
Assalammualaikum   ◕‿♥ Hye saya cik tieekuiisss....... Kalau kita tengok haiwan nie cmnie mesti kompom suma kata kiuutttnyaa!!..sukanyaa!!...comeyla...aiyo0kkk...saya lahir bulan tikus gak..haa...shomel kan saya macam tikus..."mata diatas tangan didada" kuikuikui... Tetiba nak wat entry pasal haiwan shomel nie sebab entah napa dalam 2 minggu nie dah 3 ekor haiwan nie mati dalam pejabat saya...sekor dalam bilik fail,sekor bawah meja saya!!!..ulangan...BAWAH MEJA saya uwaaaa....nasib baik dia baru mati....sekor lagi belakang kabinet kawan saya....baunya Ya Allah tak hengattt!!....bayangkan u'olss dok dalam aircond sambil bau haiwan nie die!!...die!!...Memamg agak stress gak buat kije dalam keadaan bau yang kurang menyenangkan... Apa sewel ntah nak buat pasal entry cik tie nie haaa....hahaha....sebab masih terbayang haiwan nie mati bawah meja saya....saya geli!!...
ok bai!!...

21052012

Image
Assalammualaikum   ◕‿♥  3 bulan berakhir dengan pelbagai rasa...pelbagai keadaan...sukar untuk saya gambarkan..Kalau nak bercakap soal hati dan perasaan nie...Subhanallah bagai nak pecah dada nie...Kalau diberi peluang,saya nak putarkan masa...saya nak sangat kembali jadi seorang ISTERI...saya nak sangat berubah...saya nak sangat SUAMI saya pertahankan saya...saya nak sangat SUAMI saya pujuk saya...saya nak sangat SUAMI saya kuat dengan saya...tapi apa daya saya...bukan saya tak mampu beri peluang untuk DIA tapi selama 3 bulan nie,saya tak pernah berharap DIA akan memujuk saya...saya faham DIA terluka dengan apa yang dah saya lakukan... Selama 3 bulan saya belajar untuk ubah diri saya...saya berusaha bangun kerana saya bekerja...saya harus bangun demi diri saya...Allah dah beri peluang pada saya dan DIA tapi masing-masing masih dengan perasaan marah,ego,sedih,tak nak bertolak ansur..nak menang je...lastly sebulan sebelum sampai tarikh, DIA kembali untuk memujuk saya...Namun bermacam cer…
Assalammualaikum   ◕‿♥ Ya Allah...rasa apa kah ini....Subhanallah...Astagfirullahalazim.... Kuatkan la hatiku ini Ya Allah...

Let's sew

Image
Assalammualaikum   ◕‿♥
Haaa.....sangat epy ujung minggu yang lepas sebab...dengan segala hormatnya, saya mencuba bidang jahitan...bidang yang amat saya tak suka dulu...hihihi...padahal my luvly mom sangat pandai menjahit..teringat zaman kecik-kecik dolu...baju tido, baju gaun kebanyakkan mak yang buatkan untuk saya dan adik hihihi...baju sekolah lengkap suma mak yang jahit sebab mak gtau kami cerewet nak mak gak yang jahit..Alhamdulillah setiap kali raya mak yang jahit langsir sampai sekarang hihi....Yang hairang nyaaaaa....saya sangat tidak berminat...Entah napa tetiba saya asa nak sangat mencuba hihi...apalagi kebanyakkan kawan2 suma suka gak..lepas daftar untuk kursus 1 Malaysia menjahit pakaian kat Giat Mara Mata Ayer...ujung minggu lepas bermula la episod "Jahitan Pakaian Baju Kurung Tradisional"...ok stop cot cet...jom layan pic kami . . . .
ok sampai sini dulu...daaaa *pssttt...tak sempat amik pic masa cantum tangan, pesak & kekek...sebab 'terlalu tekun' hahaha

Kehidupan....

Image
Assalammualaikum   ◕‿♥ Sekuat mana pun saya...sehebat mana pun saya...Saya tetap dan masih bersedih dengan apa yang dah berlaku dalam kehidupan saya...Hati cuba redha...hati cuba ikhlas untuk menerima segala ujian Allah namun saya masih sama... Bila saya terdengar atau terbaca soal mengutuk 'curang', saya tersentuh sangat...saya jelas hukum seorang isteri yang curang tapi kenapa yang menghukum tidak pernah melihat di sudut yang lebih baik dari sebut perkataan 'curang'...."kenapa perlu berkahwin kalau bukan suami dihati"??...kenapa??
Mereka berkenalan penuh dengan warna-warni...bersahabat,terus rapat,bertunang dan berkahwin..indahkan bila perjalanan hidup semudah itu...Namun mereka lupa setiap manusia Allah dah sediakan sesuatu..Allah aturkan setiap pertemuan..Allah aturkan setiap perpisahan..Allah aturkan kerana kita manusia...manusia yang tak pernah puas...tak bersyukur dengan apa yang ada...Kita manusia yang sentiasa melakukan kesilapan...setiap kesilapan ada …

S.A.H.A.B.AT

Image
Assalammualaikum (。◕‿◕。)
Mood sangat2 besh ari nie...nak bercerita hal S.A.H.A.B.A.T...
Sebenarnya saya amat2 fobia kes 'BFF' nie sebab satu masa dolu...saya pernah ada 'BFF" yang amat2 rapat...tahap gaban punya rapat la...sampaikan mandi sesama haaaaa....tapi masa air takde kat tempat studi dulu la....sakit ke apa ke...frust bagai ke.. I sentiasa disisi h0key...sanggup I berhenti kerja kerana nak sambung studi sesama last2 saya dah tak tahan and saya je amik keputusan 'blah' terus...kalo nak cakap saya bodoh pon cakap la..saya tak kisah janji saya tak nak terus disakiti dan menyakiti 'BFF' saya. Kalau diingatkan sakit hati tapi benda dah lama jadi saya tak nak fikirkan..janji dia bahagia sudah..amin...

Alhamdulillah..rezeki masih ada untuk saya Allah sediakan...lepas saya berhenti studi..saya dapat kije..Sekarang kat tempat kije saya ada kawan2 yang sangat baik..SAHABAT yang amat saya sayangi...Dikala susah senang sedih gumbira sentiasa ada disisi..ba…

nak letak jugak!!!......

Image
Assalammualaikum (。◕‿◕。) Dengan penuh 'kerajinan' dan 'ketekunan' aku hari nie hihihi....maka terhasil la header banner kat atas nun....yang ikut suka hati aku nak letak....uwaaaa....sebenarnya tak puas hati pong!!....tgh pkr cemana la mau buat...nak buat cmnie . . . . konon nk edit dalam html tp aku yang fening...jadi dengan segala hormatnya ---> sok jerla tnya kwn2 #okbai putus asa....

FINALLY!!!...................

Image
Assalammualaikum (。◕‿◕。)
Sgt2 nak berceghita.....almost 1year baru aku dapat tengok kain aku jadi BAJU.......dari pertengahan bulan Mei 2011  & sekarang baru dapat *2 Mei 2012...Sabar jerla feeeuhhhh.....penat woooo tunggu...seb bek tunggu tak pakai duit...menambah dosa marah tailor tue jer....mau tgk hasilnya..
*badan dah tercun cikit..aishh beso la baju den (◕︵◕)