Darah Manis

Assalammualaikum ◕‿♥

Kadang-kadang berdiam diri itu lebih baik..no..no...no...#ala2 egois sikit..
jangan salah sangka mengalah bukan bererti kalah okey....cuma bila kita dalam keadaan sekeliling yang memaksa dan situasi yang sangat meletihkan...kita akan ambil pendekatan yang mudah iaitu berdiam diri #tapi kadang2 dah macam makan hati lak ??!!...lebih baik pujuk hati sendirik :( bila dah banyak pujuk hati sendiri, saya dah tak ingat macam mana nak berdiam diri hukhuk.....

Kalau sebut dugaan dalam alam 'darah manis' nie yela kot...ada je benda makan hati sensorang nie..kadang-kadang rasa macam dah menyampah arrggghhh....dengan 'dia' saya belajar erti sabar dan kurang sabar hurmmm... :(

Sejak 2menjak nie saya agak hilang pedoman sikit adess!!...mungkin saya nak orang memahami keadaan saya #melampaukan..
Saya faham bukan semua orang dapat menerima dan memahami keadaan kita...tapi saya sedih...sedih bila saya dalam keadaan marah and stress sampai je umah terus saya masuk bilik sebab saya takut nanti saya akan berkasar dengan mak and abah...saya takut!!..saya sayang mak and abah...mak sangat memahami saya tue sebab saya tak nak mak susah hati lagi...

Saya akui saya agak hilang sabar dengan 'dia' kali ini and saya faham kenapa....saya nak 'dia' tahu saya tak kisah andai ini jalan cerita kita...saya pernah 'penat' dengan dia...saya 'pernah' mengalah dengan dia...saya tak mahu kalah lagi...sebab setiap hari saya sentiasa berdoa padaNya untuk terus sabar dengan dia...Dia manusia seperti saya,setiap manusia tetap akan berusaha untuk berubah cuma kita perlu sabar..ada satu petikan yang saya baca 'sabar dalam keadaan senang lebih mudah dari sabar dalam keadaan susah'..dalam situasi saya,saya akui petikan itu agak mengena...

Satu pesan saya pada 'dia'..kita pernah melakukan kesilapan, kita pernah mengabaikan mereka satu ketika dahulu dan tolong jangan salahkan mereka dengan apa yang awak terima sekarang...satu masa nanti awak akan faham...

TERIMA dengan hati yang terbuka,akui kesalahan diri,mohon maaf dan restu mereka itu yang penting sebab kemana sahaja kamu..syurga kamu tetap ditelapak kaki ibu,selagi kamu terus macam nie kamu cuma menyeksa diri kamu...

Saya dah tak perlukan apa-apa lagi kecuali sentiasa dibawah lindungan Allah swt..sentiasa diredhai Allah swt dan sentiasa disayangi Allah swt...dan banyak lagi permintaan saya hihi.. #tamak...tamak kat kekasih hati saya yang SATU nie apa salahnya kan hihi...masing-masing ada kisah silam,berusaha untuk berubah dan jadikan kisah pahit manis itu sebagai panduan dan pengajaran untuk teruskan kehidupan adalah lebih baik dari kita biarkan hidup kita terus hanyut dibuai kisah pahit itu...

wahh..panjang lebiaq plak luahan saya kali nie...adess!! sori la hehe...jangan penat membaca naaa...

Comments

  1. puas bila dpt luah kt blog kan..wlpun kita xtau ade x yg sokong atau sebaliknya..srnok baca tulisan mun :)

    ReplyDelete
  2. ala zu..malu ^_^
    saja nak berkongsi rasa :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bersyukur saat diuji

Day 1 - Hatyai

Potluck ♥