Day 1 - Hatyai

Assalammualaikum ◕‿♥

 Dah lama saya 'pekasamkan' * OhMyBM percutian saya dengan incik hubby ke Hatyai dan Songkhla,Thailand tapi percutian kali nie kami drive menggunakan kenderaan sendiri untuk masuk ke hatyai..khidmat 'tut tut' kami gunakan selepas sampai di hatyai untuk incik hubby mencari barang2nya..mesti suma kenal kenderaan rasmi kat negeri thailand nie kan hehehe...kalo tak tahu jom tanya mr.google hehehe...
.
.
tut tut
Kami g hatyai 2 hari selepas Majlis Akad Nikah saya..percutian yang tidak dirancang nie disebabkan incik hubby nak ke sana mencari barang so sambil menyelam minum air hehe...kira honeymoon pertama la ehemksss... ♥ jom la layan picca saya di sana...

Kami ke sana menggunakan Jalan Bukit Kayu Hitam

Kami drive melepasi sempadan Malaysia - Thailand (maaf pic terpaksa saya gunakan mr.google sebab saya dah terlebih excited hahaha...) Kami terus ke hatyai dan parking kereta di Robinsan Plaza dan kami gunakan tut tut untuk ke hatyai...kami gunakan khidmat tut tut bagi membantu incik hubby mencari kedai2 wholesale di sekitar kawasan hatyai tapi hampa *sigh...pity my hubby..
for my love *sabar k..insyallah da rezeki yang lain ♥
teeettt...iklan sabun mandi kejap hehehe..

So saya decide..wahai love,kita enjoy hihi...
cuupp...layan pic la yerr...sambil2 tue saya berstori mori naa..

tut tut..tut..tut..
konon santek la pemandangan nie :p
depan money changer di hatyai
my new friend name M nama pendeknya..nama panjang susah sgt hihi
teh ais sedapp!! tak tahu nama tempat tp area lorong2 dlm kawasan hatyai
di area hatyai ini ada kedai bundle yang siyesly cun..xbleh nk amik pic so tnjuk bah.luar je

kt sini kena pndai ckp 'thai' sbb hrga baju saya beli dr 150 jd 80 hehe...bila da geng diorg baru mudah dpt kurang

haa...test tgh2 jln je..kau hado ekeke...
pemandangan di pekan hatyai

ehemkss ♥

hotel kontroversi kena boomm...

sekitar area hatyai

hatyai

drug store hokeeyy!! hehehe
Pemandangan di hadapan pintu floating market
 *if korang pandai jalan singkat nak ke floating market korang bleh drive sendiri xsmpai stgh jam pon tp if naik tut tut..nak ke sana terasa sangat la lama lebih dr stgh jam tp bila nak balik ke hatyai xsmpai 15minit pon hihi..cer try hihi

sampai nk tertido haaa...

nak jugak :)

saya

saya agains




Selepas penat berjalan,kami pun decide untuk mencari hotel..u'ols!!...kitaorang cari hotel jam 11.00malam di hari minggu...uwaa...nanges woo..semua full yela dengan musim cuti sekolah lagi..padan la muka saya hehehe...mana dengan 'kebijaksanaannya' kitaorang yang kena patah balik ke Robinson Plaza amik kereta and ke Hatyai untuk cari hotel hehehe...dah habis mencari semua hotel di tengah pekan hatyai,kami decide gunakan khidmat motor sewa disitu untuk carikan hotel..alhamdulillah tak berapa jauh dari pekan cuma agak kedalam sikit hotelnya.
 ok jom zzzz hihi..

Nasihat saya,kalo g sana cuti sekolah booking awal2 hotel hihi...
so leh bermalam di tengah2 pekan hatyai...
*da orang kata hatyai nie pekan menipu,kalo siang hari memang tak best langsung,
tapi di malam hari jeng..jeng...hihi

Comments

  1. Salam
    Nak tanya bundle tu kat area mane ek?
    Senang tak nak cari

    *sy google then terjumpa blog ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      kat area pekan hatyai dlm bangunan..kalo tak silap saya di bwh2 or kaki jalan bangunan tue ada jual buah2an...naik je tangga ada org jual mainan..bundle tue kat sebelah tepi tangga..nak kata senang saya pon xtahu,kwn yg bawa hehee...bundle nie sgt cantik & unik :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bersyukur saat diuji

Potluck ♥