Salah saya

Assalammualaikum

Tetiba muncul tahun nie dalam blog selepas setahun lebih sepi je hehe...
sebenarnya kerap karang cerita tapi last sekali ada dalam draft je...taip je simpan..taip je simpan....
tak tau la pasal apa hurmm....
bukan tak nak berkongsi cerita tapi entah....huhuhu...
Saya suka menulis bila selesa dengan penulisan sendiri sebab saya nie details terlebih bila bercerita hehehe...

Just nak share, ramadhan kali nie....hati saya jadi sayu sangat
tengok berita sedih tak kisah la berkenaan haiwan ke perang ke dengar azan ke happy ke apa ke mesti mudah mengalir airmata...bayangkan la kalau dengar yang sedih2, merambu ayaqmata....

Saya nie ada pe'el kelam kabut, bila benda meresahkan saya, saya dah tak boleh dok diam..
saya gelisah, saya tak lalu makan...saya nak jalan penyelesaian cepat2..saya tak mau terus macam nie....Saya paksa diri saya fikir, kenapa? Mengapa? Tetiba je...

Mungkin ini jawapanya, Allah swt jentik hati saya yang rasanya semakin keras dan terlalu keras..
keras sebab saya tanamkan sesuatu di dalam hati...
Tanamkan sifat yang Allah swt tak suka supaya saya nak jadi lebih kuat..
Saya leka, leka untuk bersyukur, leka untuk terus husnuzon, leka untuk jadi seorang yang berlapang dada..leka untuk REDHA...akhirnya saya sakit kembali..


Saya cuma izinkan hati ini terus SABAR tapi lupa untuk jadi REDHA

Salah saya.........

Comments

Popular posts from this blog

Day 1 - Hatyai

Bersyukur saat diuji

Potluck ♥